Naštartovanie Tatry po cca piatich rokoch bol asi viac technický oriešok (ponapájať a skontrolovať) ako už samotné štartovanie.
Kto vie, čo je Tatra za vozidlo, pozná aj staré známe “TATRA NEZNÁ BRATRA” !!!
Technické údaje:
Označenie motora: T930 (odvodený od T928, ktorému pridali 4 valce)
Konštrukcia motora: 4-taktný vznetový vidlicový 12 valec s uhlom zovretia 75°
Chladenie: vzduchové spoločným ventilátorom pre oba rady valcov
Ventilový rozvod: OHV s jedným vačkovým hriadeľom pre všetky valce
Zdvihový objem: 17 640 cm³ (vŕtanie 120 mm, zdvih 130 mm)
Kompresný pomer: 16,5:1
Výkon: 190 kW (260 koní)
Krútiaci moment: 990,5 Nm pri 1300 ot/min.
Spotreba paliva: 44 litrov nafty na 100 km
Činnosť ventilátora bola ovládaná kvapalinovou spojkou, ktorá spolu s termostatom riadila otáčky ventilátora.
Mazacia sústava motora mala suchú kľukovú skriňu.
Chladič motorového oleja bol umiestnený pred ventilátorom na odklopnej časti masky automobilu.
Aby bolo možné motor naštartovať aj pri veľmi nízkych teplotách, bol vybavený dvoma štartérmi a motor bolo možné pred štartom nahrievať aj nezávislým naftovým kúrením.
(Zdroj: Wikipedia)