Prebudenie Tatry po cca piatich rokoch.

Naštartovanie Tatry po cca piatich rokoch bol asi viac technický oriešok (ponapájať a skontrolovať) ako už samotné štartovanie.

Kto vie, čo je Tatra za vozidlo, pozná aj staré známe “TATRA NEZNÁ BRATRA” !!!

Technické údaje:

Označenie motora: T930 (odvodený od T928, ktorému pridali 4 valce)

Konštrukcia motora: 4-taktný vznetový vidlicový 12 valec s uhlom zovretia 75°

Chladenie: vzduchové spoločným ventilátorom pre oba rady valcov

Ventilový rozvod: OHV s jedným vačkovým hriadeľom pre všetky valce

Zdvihový objem: 17 640 cm³ (vŕtanie 120 mm, zdvih 130 mm)

Kompresný pomer: 16,5:1

Výkon: 190 kW (260 koní)

Krútiaci moment: 990,5 Nm pri 1300 ot/min.

Spotreba paliva: 44 litrov nafty na 100 km

Činnosť ventilátora bola ovládaná kvapalinovou spojkou, ktorá spolu s termostatom riadila otáčky ventilátora.

Mazacia sústava motora mala suchú kľukovú skriňu.

Chladič motorového oleja bol umiestnený pred ventilátorom na odklopnej časti masky automobilu.

Aby bolo možné motor naštartovať aj pri veľmi nízkych teplotách, bol vybavený dvoma štartérmi a motor bolo možné pred štartom nahrievať aj nezávislým naftovým kúrením.

(Zdroj: Wikipedia)

Nenechajte si újsť videá z tejto kategórie

Pre lepšiu prehľadnosť sme vytvorili viacero Facebookových stránok a tak môžete sledovať iba kategórie, ktoré vás zaujímajú.
Páčilo sa vám video? Nezabudnite ho zdieľať
Nahlásiť nefunkčné video

Dajte nám tip na dobré video

Máte vlastné zaujímavé video na YouTube? Alebo viete o videu, ktoré určite musia naši sledovateľia vidieť? Neváhajte nám ho poslať cez náš formulár a my ho radi vyzdieľame.
Pridať video
Copyright 2015 - 2024 © FunTube.sk